mujahidah solehah

mujahidah solehah
cinta ilahi... cinta sejati

Tuesday, September 27, 2011

BUKAN MUDAH MENGUNGKAP TAUBAT.....

suatu pagi yang hening.... DILORONG GELAP YANG SUNYI SEPI... hanya nyalakan anjing yang kedengaran!!!!
Ketika Iqbal melalui lorong tersebut, terjadi suatu yang tidak dapat dilupakannya... sesusuk bayangan hitam menghampirinya... TIBA-TIBA bayangan tersebut bersuara lantang...

perompak: "serahkan segala yang paling berharga, engkau miliki sekarang juga kalau tidak......." lelaki tersebut mengenggam kemas sebilah pisau dan menacah untuk membunuh iqbal.
Iqbal:"?????????........." sedang berfikir.... apakah yang paling berharga ia miliki...
         " Encik, saya ada dua yang paling berharga... encik nak ke?????"  
perompak:" eh.... eh.... engkau tanya pula... dah nama berharga mestilah aku nak!!!!!"tempik peroMpak tersebut...
Iqbal:"baiklah encik... saya akan cuba berikan...." Iqbal mula menahan nafas..... melompat-lompat dan terkial-kial, sambil diperhatikan perompak tersebut....
perompak:'" eh apa yang kamu buat ni?" kehairanan perompak melihat kelakuan Iqbal...
Iqbal:" saya nak beri benda yang berharga untuk enciklah.... Benda yang paling berharga yang ada pada diri saya adalah ilmu dan Iman!!!!
Perompak:" ILMU DAN IMAN????"
iQBAL:" yalah encik.... kalau kita ada dua bekal ni sampai ke akhirat pun kita tetap akan jadi orang yang paling kaya.... tengoklah kalau orang yang kaya sehebat mana pun hartanya tak mampu untuk menjamin kekayaan jiwa untuknya"

TERDIAM SEKETIKA SI PEROMPAK TERSEBUT........ IA MULA TERISAK-ISAK MENANGIS....
Iqbal:" encik..... encik ok ke?" siperompak tersebut terus memeluk iqbal.........
Perompak:" Saya sgt terharu.... selama ini tak da sesape pun yang pernah ingatkan saya pasal akhirat... saya TAKUT PADA ALLAH... YA ALLAH AMPUNILAH DOSAKU YA ALLAH"... dengan deraian air mata taubat yang kian menbanjiri wajah seorang pemohon taubat..... MINTALAH AMPUN SELAGI PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA LUAS....

AMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNN..........

No comments:

Post a Comment